Bizimle iletişime geçin

medya

Kremlin AB medya kuruluşlarını yasakladı

HİSSE:

Yayınlanan

on

Rusya, "özel bir askeri operasyonun (Rusya'nın Ukrayna'yı işgali) ilerleyişi hakkında sistematik olarak yanlış bilgi yaydıkları" iddiasıyla 81 AB merkezli medya kuruluşunu yasakladı.

Rusya dışişleri bakanlığı, AB'nin Rus propaganda kanallarına getirdiği kısıtlamalara yanıt olarak kararı 25 Haziran Salı günü duyurdu.

Rusya'nın çevrimiçi yasağı Avusturya, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Yunanistan, Finlandiya, Fransa, İrlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Malta, Hollanda, Portekiz, İspanya ve İsveç'teki ulusal yayıncıları ve haber kuruluşlarını kapsıyor, ancak Almanya veya Polonya'yı kapsamıyor .

Kremlin tarafından ayrıca, Danimarka'da Berlingske, Fransa'da Le Monde ve Liberation, Almanya'da FAZ, Der Spiegel ve Die Zeit, Irish Times, İtalya'da La Repubblica, Hollanda'da NRC dahil olmak üzere Avrupa'nın en tanınmış gazetelerinden bazıları da yasaklandı. ve İspanya'da El Pais.

Yasağa, AB odaklı dört medya kuruluşu, Brüksel'deki Agence Europe, Politico ve EUObserver ile Prag'daki RFE/RL dahildir.

Moskova, EU Reporter, Euractiv veya Euronews gibi AB odaklı diğer medya kuruluşlarını belirtmedi.

Rus hükümeti ayrıca, bağımsız bir yayın organı olan 444.hu dışında, Macaristan'daki tüm Rus yanlısı medyayı bağışladı.

Bakanlık, eylemi AB'nin Rus medyasına yönelik tedbirlerine "yansıyan ve orantılı" bir tepki olarak nitelendirdi.

Rusya Büyükelçiliği, "Rus medyasına yönelik kısıtlamaların kaldırılması halinde Rus tarafı da söz konusu medya işletmecileriyle ilgili kararını yeniden gözden geçirecektir." ifadesine yer verildi.

Pazartesi günü AB, dört Rus propaganda kanalını kara listeye aldı: Avrupa'nın Sesi, RIA Novosti, Izvestia ve Rossiyskaya Gazeta.

Belçika, Çek ve Polonya istihbaratının yakın tarihli bir soruşturmasında, merkezi Prag'da bulunan Avrupa'nın Sesi, milletvekillerine Rusya adına hareket etmeleri için rüşvet vermekle suçlandı. Bu halen araştırılmaktadır.

Daha önce AB, Rus kanalları Katehon, Pervyi Kanal, REN TV, Rossiya 1, Rossiya 24, Spas TV, Sputnik, Russia Today, Tsargrad TV ve bunların birçok yan kuruluşunu yasaklamıştı.

Ayrıca aralarında RT genel yayın yönetmeni Margarita Simonyan ve TV spikeri Vladimir Soloviev'in de bulunduğu 100'den fazla Rus kişiyi propaganda yaptıkları gerekçesiyle kara listeye aldı.

Paris merkezli Sınır Tanımayan Gazeteciler (RSF) grubuna göre Rusya, basın özgürlüğü açısından dünyanın son sıralarında yer alıyor (162 ülke arasında 180.). RSF'nin web sitesi de aynı şekilde Rusya'da engellendi.

AB'nin değerlerden sorumlu üyesi Věra Jourová, X'te Rusya'nın medya yasağının gereksiz bir misilleme olduğunu belirtti.

"Rusya'nın askeri stratejisinin bir parçası olarak dezenformasyon yayan Rusya tarafından finanse edilen propaganda kaynakları, bağımsız medyayla aynı değildir. Demokrasiler bunu anlıyor" dedi.

Bu makaleyi paylaş:

EU Reporter, çok çeşitli bakış açılarını ifade eden çeşitli dış kaynaklardan makaleler yayınlamaktadır. Bu makalelerde alınan pozisyonlar mutlaka EU Reporter'ınkiler değildir.

Trend